Copyright 2017 - Minden jog fenntartva.

Valamikor réges-régen, amikor még a Volkswagenek környezetvédelmi normán belül teljesítettek, amikor még a migráns szót a lakosság nagy része nem is ismerte... Na, szóval valahol az informatika hajnalának a derekán pattant ki a fejünkből - ifjú egyetemistaként - hogy menjünk már el a Budapest-Bamakó kedvcsináló, előselejtező rendezvényére a Budapest-Makó rally-ra. De mivel csórók voltunk és pénzünk se volt, de hatalmas és kemény volt ez egónk (áldott ifjúság), úgy döntöttünk, hogy - alföldi gyerekek lévén - Babettákkal szállunk versenybe a sok-sok díszes, harcedzett ficsúrral. Úgy éreztük, hogy malacperselyt és a használt piac ezen szegmensét sikerül összhangba hoznunk. Ekkor ért és taglózott le bennünket az amúgy igen barátságos, de nekünk elérhetetlennek tűnő 10e Ft-os nevezési díj.

A világ egy pillanatra megállt. Mi szusszantunk egyet és a szegénység szekerén tovább zötykölődve hagytuk elszáguldani mellettünk a Budapest-Makó Rally lehetőségét...

Pár évre rá, a diplomát megszerezve, a munkaerő piacon való szárnypróbálgatást követően épp egy Piaggio Bravó büszke tulajdonosakét eszembe jutott, hogy ejj.... ejjj de szarul is esett, hogy nem mehettem a Rally-ra. Így aztán ízibe és azonnal meghirdettem az I. Budapest-Szeged Offroad MopedRally-t... Persze, akkor még nem sejtettem, hogy lesz több is - így lehet, hogy nem is volt kiírva, hogy első. ;) És kinézem magamból, hogy Budapest-Makónak neveztem. Mondtam már: fiatalok voltunk és kemények.

A részletekre már nem emléxem, de az biztos, hogy nem kellett két kéz az indulók megszámolásához és az is biztos, hogy Szegednél nem mentünk tovább.

A fenti videón ezt láthatjuk... az első félpercben feltűnik az aszfaltút szélén álló kis Bravóm is... És a 2014-es Vándor MopedRally serleget megkapó Horváth Péter is, az azóta is bontatlan Simson SR nyergében. Azt hiszem, hogy ő talán az egyetlen, aki a kezdetektől fogva lelkesen részt vesz az összes rendezvényen.

Erről bővebben itt olvashatsz: http://mopedrally.hu/index.php/mopedrally/2-i-budapest-szeged-offroad-mopedrally-2008

A lényeg: legmerészebb álmomban sem hittem volna, hogy a kezdeti 8-10 főből álló induló létszám 5-10 év múlva eléri a stabil 250 fő környékét.

Nagyon-nagyon sok év telt, nagyon sok tapasztalattal, örömmel és csalódással... küzdöttünk a homokkal, a sárral, az esővel és a kilométerekkel... és nem ritkán a technikával is. Sokszor kellett a parkőrökkel, a természetvédőkkel vagy a föltulajdonlásokkal tárgyalnunk, egyeztetnünk. Nem mondom, hogy angyalok vagyunk, nem mondom, hogy nem vétkeztünk és nem állítom, hogy mindig minden szabályt maradéktalanul betartottunk. De végig igyekeztünk normális emberi lépték szerint élni és cselekedni. Próbáltuk a legkisebb kárt okozni környezetünknek úgy, hogy a lehető legnagyobb élményt kapjuk cserébe.

A magam részéről soha semmilyen formában nem támogattam a versenyzést, a versengést. Én mindig is az első pár rally életérzését próbáltam másoknak is átadni, amiben az örömmotorozás (mazochisták előnyben) és az egymásra utalás, egymást segítés játszotta a főszerepet. Persze nem lehetett ellenállni a tüzes ifjak versengési kedvének és bizony kénytelen voltam beadni a derekam: az utóbbi rally-kon a simsonosok közt érkezési sorrendben rangsort és kupát állítunk. Lelkük rajta.

De a mopedrally szellemiségét, a terepmotorozás általam preferált lényegét a MopedRally Vándor Serleg szimbolizálja. Azt minden évben az a csapat kapja, akik 12 órán belül teljesítik a rally távját - vagy ha az időből ki is csúsznak, a hibátlan adatlappal nem lehet vitatkozni és a szemekben égő lázzal se... - de itt se az az évi teljesítmény a sors döntő. Nem. Azt értékelem, amit évek alatt tesz le valaki az asztalra.

Terveim közt van, hogy Erdélyországban keresünk egy hatalmas sziklát, amire minden évben felvéssük az adott év Legjobb mopedesének a nevét (ez a titulus jár a serleggel) és ahová minden nyáron mopedes zarándoklatot szervezek majd kizárólag 50 köbösökkel (ld. Erdélyi Mopedtúra). De ehhez még sok minden nem állt össze. Ha valaki tud segíteni, tegye meg (első körben jól jönne egy kőfaragáshoz értő mopedes)!!!

Szeretném megköszönni Nektek, hogy elképzelésemben támogattatok. Hogy nem csak jelenlétetekkel, hanem bizony a közös költségek összedobásával is hozzájárultatok ehhez a rendezvénysorozathoz. (Itt említeném meg, hogy 2017 év elején hivatalosan is megalapítottuk az MopedRally Egyesületet, aminek fő célja a Rally folyamatos életbetartása. Ha szeretnéd a munkánkat támogatni - bármikor... - akkor anyagi hozzájárulásodat a szervezéshez a Budapest Bank 10102842-11818800-01004008 számlaszámára juttasd el az Egyesület nevére. Az éves beszámolókon nyomon követheted, hogy mit mire költünk majd.)

Szóval - mindig meghatódva nézem a rally-k összefoglaló videóit... örömmel veszem, hogy még mindig nem a csili-vili versenygépek állnak a starthoz. A népgyermekeként, hihetetlenül örülök - a sok lepukkant gép nyergében ragyogó - melós ember láttán! Köszönöm! Köszönöm, köszönöm! Nekem ti adjátok a tűzet, az energiát. Ha nem jönnétek és nem lennétek ilyen lelkesek - már rally se lenne. Szóval, amikor megköszönitek a munkámat, a belefordított energiát akkor tényleg nem egyszerű elmagyarázni, hogy itt nem nektek, hanem nekem van mit köszönnöm. Eljöttök, ha esik az eső (2015-ben több mint 200-an indultak zuhogó esőben), eljöttök akkor is, ha tavaly nem jött össze, ha kénytelen voltál kiszállni. Eljöttök akkor is ha közben csődbe ment a gyár és te munkanélküli lettél... Jönnek a fiatalok és jönnek a nyugdíjasok. Ide valódi motorosok jönnek... és én ennek örülök. Ebben a széteső, értéktelen világba ti minden évben elhoztok nekem egy kis örömet, egy kis fényt és reményt. Egy reményt, hogy nem mindent a pénz mozgat, hogy nem mindenkit az előbbre jutás sarkall csak. Hogy egy jó buliért, egy jó csapatért olyan dolgokat visztek végbe, amit épp ésszel fel se lehet fogni. Hogy nyugdíjasként végig tekered a Babettát a marasztaló homokba és nem adod fel! A végsőkig kitartasz. Igen - köszönöm, hogy megerősítsz abba, hogy még nem halt ki az ember az emberből.

Egyre többen ajánlják fel, hogy személyes közreműködésükkel járulnak hozzá a MopedRally megrendezéséhez. Például idén a bejárásra eljött Báló József, Lipkala Attila. Attila a klasszkus- és a visszanyom-vonalon ellenőrzési ponthoz is beállt bélyegzőembernek. Horváth Tünde, aki már többször, többféleképpen bizonyította, hogy talpig motoros (pl. Nagy Biharról törött bokával jött haza az Erdélyi Mopedtúrán) idén - segédmotor hiányában - szintén ellenőrként segített. Tóth János, aki most került életében először a mopedrally vonzáskörzetébe, a feleségét is bevonva a csatorna átkelésnél töltötte be példásan (és a célban is segítettek) a bélyegzőember szerepét. Kovács Deniel a Simsonosok után, Lipkala Attila pedig a klasszikusok után söprögetett is.
A Moped91 KFT ismét kitett magáért a startoltatásnál és vasárnap a célban is. A Citybike-os fiúnak idén kevesebb szerep jutott, de így legalább egy jót motozhattak és útközben is nagyon sokat segítettek a bajba jutóknak. Szponzorokra mindig is szükség volt, van és lesz. Leszel az egyik? (Köszönjük a ízelítő borokat a Babits Pincészetnek, az 2T olajat a nem is tudom, kinek... stb... stb..)

És akkor had zárjam soraimat azzal, hogy megköszönjem Báló Józsefnek, hogy évről-évre hagyja magát kiszakítani a gyerekei közül és eljön, végig videózza a MopedRally-t és abból egy olyan videót vág össze nekünk, hogy bizony sok tévé műsor is megirigyelhetné. Idén ő beszélte rá Kukucska Andrást is, hogy segítsen a felvételek elkészítésében, hiszen nem fogjuk tudni ketten végig videózni a különböző nyomvonalon indul rallystákat... Joci a simsonos nyomvonalat követte végig, András pedig a klasszikusokét.

A végére Andrásnak annyira megtetszett, hogy már a használtpiacot búja... - pedig de jó lenne nem elveszíteni egy jó videóst... ;) és!! Mondom: és! És önként vállalta, hogy megvágja azt a rengeteg anyagot, amit itt összehoztunk (ez testvérek közt is több hetes munka).

Íme a 2017-es X. Budapest-Szeged Offroad Mopedrally promója:

Élménybeszámolók a résztvevők tollaiból:

http://mopedrally.hu/index.php/mopedrally/2017

 

{jcomments on}

 

f t g