Copyright 2021 - Minden jog fenntartva.

 

2021 MopedRally

 

 

 

Az idei MopedRallyra 3 fős csapattal, de egyéniben indultunk. A rallys jóbarát, Kemény Peti egy
Aprilia rx nyergében, fiam Ficsor Soma egy Simson S51-es motorral, én pedig több éve hűséges és megbízható gépemmel a Simson Schwalbe motorral. Nagyon vártam már az eseményt, annak minden velejárójával együtt. Még el sem kezdődött a rally, amikor egy hibát elkövettem: nem a „moped”, hanem az „egyéb” (nehezebb) útvonalat kértem.  Nem volt könnyű… Mohácsról 3-kor indultunk, 5-kor Soltvadkertről vitt fel Peti barátom ismerőse minket. Indulás előtt a rajtnál jó volt látni a szokásos készülődést, a kísérőket. Legérdekesebb volt számomra az a hódmezővásárhelyi tréler, amely – ha jól emlékszek – 13 motort hozott a rajthoz.

 

A navigációt idén én vállaltam, ami számomra egyben segítség is volt, hiszen így – úgymond önállóan is biztonságban éreztem magam. A telefonra letöltettem az OsmAnd nevű térképet, amely kiválóan működött. A telefont egy 18V-os szerszámgép akkumulátorról töltöttem egy 12-24V-os USB átalakítón keresztül.

 

A rallyn a jó felkészülés ellenére is több, főleg műszaki hiba adódott. Kezdtük azzal, hogy az Aprilia karburátor eldugult, azt kellett kitisztítani. Éppen egy benzinkúti pihenő alkalmával vettük észre, hogy az én motorom defektes. Egy másik benzinkúti tankolás alkalmával a nagy sietségben a fiam Simsonja kapott 7 dl (10%) gázolajat. Ez után mondogatta, hogy nem úgy megy, ahogy szokott, sőt egyre rosszabbul, pedig az újabb kiskunhalasi benzin tankolás hatására javulnia kellett volna. Karburátor rendben volt, így felkészültem, hogy a rossz, egyébként elektronikus gyújtását lecserélem az alkatrészkészletből megszakítós gyújtásra. A lendkerék és az alaplap kiszerelés után derült fény a hibára, a főtengely szimering esett ki a helyéről. Azt visszaütve a motor jól működött. Közben az Arilián is cseréltünk gázbowdent. A vége felé már az elszántsággal is voltak gondjaink, de egymást biztatva túljutottunk a holtpontokon. A Schwalbe motoromnál többször kiderült, a benzincsőbe beépített szűrő nem igazán engedi át az üzemanyagot, amikor már kevés van a tankban. Legközelebb nem teszem bele. A sok hátráltató körülmény ellenére beértünk a célba, 13,5 óra élményt és rengeteg tapasztalatot kaptunk, köszönjük a szervezést. Az este még tartogatott egy kisebb túrát, 65 km közúton Kiskunhalasra.

 

Comments powered by CComment

f t g