Copyright 2021 - Minden jog fenntartva.

Eloszor is koszonom a lehetoseget. Oriasi buli volt!!!

Mar napok ota lazban egtem, hogy mikor indulhatok. Ez nekem az elso mopedrallym volt. Anno sokat sport-enduroztam, de mar hosszu evek ota csak aszfalton megyek, ha meg epp nem, akkor a muhelyben dekkolok. Azert is indultam el, mert azt tudtam, hogy milyen endutoval terepen, de terepkeptelen jarmuvel oriasi kretenseg! (itt jegyeznem meg, hogy mindenkinek inkabb ezt javaslom! Sokal nagyobb moka, mint a felkeszitett, cross gumis sportenduroval! ) Mert akkor nincs megallas. Eloszor csak cross gumi, mert az ugy fog, mint a zold festek. Aztan nem jo az elso villa, kene egy vastagabb, egy allithato. A kovetkezo egy 70 es racing henger. Es ennyi penzert maris szemezgetsz a lepukkant YZ125 okkel, vagy a Dr 250 el, mert a 4 utem az megis csak megkonnyiti az eleted... Ugye nem kell folytatnom. Ez a buli nem a jo eredmenyrol, vagy minel konnyebben teljesitheto utrol szol!!! A magam reszerol: vasaroltam egy durvan lepsztult Piaggio zip 50 et. A felkeszites abbol allt, hogy kapott 2 uj gumit, es egy hatekony legszurot. (FIGYELEM fontos hozza karburalni a motort!) Elolvastam a verseny kiirast, es naivan azt hittem az eleje nagyon huzos lesz, hogy kirostaljak a kevesbe elszantakat, de a vege laza utazos... Hat kvara nem ilyen lett. Mar a rajt FELE vezeto uton kifogyott a benzinem. 🙂 Nah, jol kezdodik.

A 4. vagy 5. kontroll pontig mar elegge faradtan ertem, es nem segitett mentalisan, hogy meg ennyi van hatra. Ami viszont karpotolt, az a hatalmas buli! Mindenhol motorosba botlottunk, es ez iszonyat jo! Nem olyan, mint amikor fagyizni mesz a regi hetesen Gardonyig. Mert ott is jon par motor-tulajdonos. 🙂 Neeem, nem motoros! Csak vettek egy vasat. Az igazi rocker arcok atepitett schwalbival, netan verhovinaval toljak. Aztan kb a 7. ponttol (nem tudom, mert a rossz emlekeket kitorli az agy 🙂 ) jott a neheze. A homokban az apro 10" elso kerekem ugy merult, mint egy naci tengeralattjaro. Csak lestem a mellettem hiperur-sebesseggel elszaguldo babettakat es tomos okat. Erzitek? Szaguldo babatta... Ugye minden relativ. A 9. pont kornyeken, amikor mar azt hittem nem lehet rosszabb, nos akkor belattam, hogy tevedni emberi dolog. Bizony sokkal rosszabb lett. Mellyult a homok, faradt a testem, ereszkedett a tokom, derult az elmem. Na kb itt szakadt el a hatso fek bovdenem. Ugy voltam vele, nem baj, mert elso fek mar amugy sincs, mert a multkori Kendi altal szervezett turan tele ment sarral. Gondoltam, szarok az idore, mostmar nem a masodpercekert motorozok (mint idaig), megyek tovabb fek nelkul. Itt sajnos a baratom, akivel mentunk feladni kenyszerult, mert a vizpumpa amit ketszer cserelt elkezdett omleni. Ezt nem jo jelnek vettuk, mert odaig csak siman folyt. Na az o motorjabol kiloptam a fekbovdent es egy villam szerviz alkalmaval nekem kevesebb bor lett a kezemen, ellenben mostmar volt fek a motoromon. Ekkor a tav felenel jarhattunk, hat nem mondom, hogy fitt voltam akkor.

Ez utan jott a fekete leves. Az addigi koves, homokos utat, mely nagyon lagy homoktenger valtotta fol. Ereztem, hogy melegszik a kuplung, egyre erotlenebb a motor, en is. A szervezok aljas modon valahova ide iktattak be a fagyizot. Ez mar a pszcihologiai hadviseles szintje, mert ilyen faradtan, kimelegedve megpihenni 3 orias gomboc fagyival a kezben... hat keveseknek volt kedve ujra nyeregbe szallni. Megmondom oszinten nekem nagyon jo erzes volt otthagyni a BMW, egyen-motoros ruhaba oltozott, sztarjait. Kis boklaszas utan vissza a nyomra. Ez utan meg sok sok szivas kovetkezett, mielott egy benzinkutra ertunk. A baratom nagy rutin roka, azonnal beallt tankolni, de en kitartoan lebeszeltem rola, mert nekem meg nem vilagit a benzin lampam es amugy is itt van a plusz 2 liter dakar tank az ulesem alatt. Vissza a dzsungelbe, vagyis meg az is jobb lett volna. Igazabol az en hibam, mert elfelejtettem, hogy mar vagy egy oraja nem akar tekerni az onindito, de akkor nem tulajdonitottam neki nagy figyelmet. Gondoltam majd a muhelyben megnezem jovo heten. Na itt fogyott ki a benzin a motorombol. Sebaj, 2 lityi bele, irany a kut. Volt is a kozelben egy, de nem fogjatok kitalalni, a kuton nem volt benzin, csak gazolaj. Bazzzz. Oriasi mazli, hogy egy helyi lakostol kaptunk 4 litert. De a hihetetlen, hogy amikor megtudta, hogy mopedrally, meg ilyenek, nem akarta elfogadni a penzt erte, alig tudtuk belegyurni a postaladajaba! Ekkor mar nagyon szoritott az ido, 17 es pontnal voltunk. Oriasi meccset vivtunk egy simsonos brigaddal, de szerintem ok navigacios hibat vetettek, meg epp lattam oket rossz fele fordulni. Az utolso km-eket mar ugy tettem meg, hogy behasaltam a burkolat moge, hogy az addigi szereny 54km orat feltornazzam a szedito 55,6 ra. A celba mar nem neztem semmit, csak kirugtam magam alol a robogot es rohantam a regisztraciohoz. SIKER. 267km! 267 darab elmeny, ami mar mindig itt lesz velem. A seggem mar kezd begyogyulni, azt el fogom felejteni. De ez egy oriasi kaland volt! Nem az a cel, hogy minel gyorsabban, minel jobb technikaval teljesitsd! Hanem, hogy elindulj egy nagyon nem odavalo motorral, es eljuss a feleig!!! Az az elmeny.

Comments powered by CComment

f t g