Copyright 2020 - Minden jog fenntartva.

 

 

5 fős vegyes összetételű csapatunk: 2 Simson enduro – egyik tapasztalt motoros, az első mopedrally, sárréti gyerek, soha nem motorozott homokon, a másik már tavaly próbálkozott kis híján célba ért, de korábban nem ült motoron. 1 Simson Star – profi pilóta, profi szerelő, sokadik mopedrally. 1 KTM Hobby – tapasztalt motoros, korábban Simsonnal is többször célba ért, és egy dongó motoros bicikli – navigátor, 13 mopedrally, minden alkalommal célba érve. Cél a csapat 12 órán belüli célba érése, - ez is komoly kihívás volt.

 

 

 

Rettenthetetlen táltosok kalandra éhesen

 

 

 

Mivel a csapatból - az alkotón kívül - senki sem vette komolyan, hogy a bicikli akár a 3. ellenőrző pontig eljut, ezért hosszas rábeszélés után egy tartalék Simson Star volt a szerviz kocsin bekészítve. Kapóra jött Taki csapatokra vonatkozó feltétele, hogy ha egy fő kiesik az ötből, a csapat attól még sikeres.

 

 

 

Az alkotón kívül senki sem lepődött meg, hogy a bicikli pontosan 5,6km-t bírt ki – de milyen fantasztikus 5,6 km volt az … majd egyszer azt is papírra vetjük! Az 5-ös főútig meghalt a szabadonfutó (átment csapágyba), így sem a hajtásra rásegíteni, sem beindítani nem lehetett a motort. (Kb. egy hónap fúrás-faragás – a dongó egyetlen alkatrésze sem passzolt a fat bike-ra – és 50km teszt előzte meg az 5,6km teljesítményt. Megérte…) Az egyik Simson enduro is ugyaneddig bírta elsőre, de az orvosolható volt, a berúgót kellett felkötni és a szívató bowdenen lazítani. A bicikliről Simson Starra váltás és a másik motor életre keltése kb. egy óra kiesést okozott rögtön az elején.

 

 

 

A terep nem volt meglepetés, az elmúlt évek tapasztalatai alapján tudtuk, hogy ezen a környéken a futóhomok lesz a fő attrakció, pl. Lajosmizsei tarvágás melletti fosóhomokot kifejezetten vártuk….A csapat tempóját a kis pedálos KTM adta, sima aszfalton max 38km/h. Plusz a tankja mérete kb. 60-70km hatótávot jelentett.

 

 

 

Valahol út közben

 

 

 

Az útvonalon apróbb módosításokat hajtottunk végre, pl. a 6. és 7. pontok közé kellett egy bugaci benzinkutas kitérő.

 

Az első megtorpanás után elég jól sikerült menni, nem kellett szerelés miatt megállni, az apróbb karbantartások (olaj utántöltés, hollenderután húzás, kipufogó feldrótozás, lámpa szigszalagozás, láncolajozás…) belefértek a tervezett megállásokba. A korábban lerobbant enduró továbbra sem működött valami stabilan. Annak pilótája rengeteget dolgozott a rally alatt (pörgette, tolta, kereste sebességet..), a nap végén kiérdemelte a gulyást.

 

A homokon történt néhány kisebb-nagyobb esés, az kisebb taknyolások mellet két említésre méltó mutatványunk volt. Egy 7,5 pontos enduró kormány fölötti 180 frontflip, érkezés sisakra. Valamint a valószínűleg rally szépségdíjas freestylemotocrossmutatványa is a csapatunké. Konkrétan a pedálos KTM 9,2 pontos aerial szaltót mutatottbe másfél méter magasan. A gép simán ért földet, mivel pilótája egy kormány fölött átívelő tigrisbukfenccel paripája elé-alá feküdt. A kuruc-labanc páros összeszedte magát és folytattuk utunkat.

 

 

 

Még tart a lelkesedés

 

 

 

A következő izgalom az 52-es főút melletti Mol kúton jött. Magabiztos csapatunk, a rövid pihenő alatt az eddig gyengélkedő Simson endurón, egy csavaranya hiányára lett figyelmes. A probléma az volt, hogy ez a hátsó villa tengelyének a csavarja volt. Ha kiesik a tengely, akkor a motor első és hátsó fele közt megszűnik a kapcsolat – a gép konkrétan kettészakad. Mindkét oldaláról hiányzott az anya, és a tengely is már 6-7cm-re kimászott az egyik irányba. Nem sokon múlt egy óriási bukta. Szerencsére álló helyzetben derült ki! A sűrűmenetes pótalkatrészt a kúton fellelhetetlen volt. Donornak a szervizautónk Wartburg kerékkel szerelt utánfutója jelentkezett, azaz annak két kerékanyája lett a pótalkatrész. (A szervizautónak is kell egy kis izgalom, hogy 3-3 csavar is tartja-e az utánfutó kerekeket.)

 

 

 

Kvízkérdés: Mi hiányzik a képről?

 

 

 

 

 

 

Donor

 

 

 

 

Közel a cél

 

(jobbról a 2. és 3. csapattag még nem sejti, hogy komoly terepfutás vár rájuk hamarosan)

 

 

 

Innen már majdnem sikerült probléma nélkül beérni, de a cél előtt 3km-rel az enduro megint köhögni kezdett. Gyertyacsere után párszáz métert még ment majd meghalt. Cél a teljes csapat beérkezése volt, nem hagyunk hátra halottakat! Ezért az egyik Start a Taki dombon előléptettük felcsernek! A frissen avatott tábori orvos a Fegyvertelen katonát megszégyenítő bátorsággal vonszolta be egy spanifer segítségével elgyengült bajtársát a célba! Aki célba ért az tudja, hogy a Taki domb és környéke futóhomok dombok, völgyek így a motorok még egy személlyel sem mentek könnyen. Az utolsó km-ek úgy néztek ki, hogy a Star egyesben üveghangon húzta az endurót, a motorok mellett ketten futás felfelé a homokdombokon, lefelé ugrás a nyeregbe – csöppet sem tűnt veszélytelennek! A következő dombnál újra futás - 11 óra motorozás után már jólesett levezetni egy kis terepfutással - és pár le-fel ugrásos figura után dicsőségesen célba értünk! Még egy kis tapsot is kaptunk…

 

A csapat sikeresen teljesítette a rallyt! Az összes pontot összeszedtük és a szintidőt is sikerült tartani.

 

Takinak nagy köszönet a szervezésért!

 

Hozzászólás (1 Hozzászólások)


 

Egész úton hazafelé azon gondolkodám…

…hogy hogy’ is írjam meg a 2020-as Rally történéseit a mi szemszögünkből.

 

Hárman indultunk. Baranyi Zoli (Babetta), Paróczai Gabi (SuperBravo) és én (NRG LC). A 2019-es rallyból kiindulva komolyabban készültünk a megmérettetésre, de így is könnyűnek találtattunk.

Mindhárom motor teljes felújításon esett át, nehogy a technikával legyen gond. A tavalyi homokmennyiséget alapul véve készülődtünk plusz szűrőkkel, erősebb blokkokkal és újragondolt málhával.

Rajt előtt becsekkoltunk a szállásunkra (Sarlóspusta Club Hotel) és a rajthoz kb. 7:40-re értünk. Az első szakasz sima volt, élvezettel kerülgettük egymást, hogy mindenkiről legyen felvételünk; egész évben erre várunk már, hiszen a nyamvadék COVID minden egyéb rendezvénynek betett.

 

 Zoli Babettája szépen ment, főleg ahhoz képest, hogy legalább négy mopedből lett összelegózva. Gabi Bravója is tette a dolgát, bár hiába vittem vissza az esztergályoshoz egy plusz hónolásra, így is szorulásra volt hajlamos. Az NRG-vel sejtettem hogy nem lesz gond, ott én voltam a gyenge láncszem, és a serpa funkciónak köszönhetően a magas súlypontom is közrejátszott az első 10 km-en belüli zakózáshoz. De semmi gond, mentünk tovább.
Út közben találkoztunk a Suzuki EKO-s csapattal, a kisboltnál is volt némi AM6 szerelés, de mindenki köszönte, volt mindene, nem kellett szerszám.

 

Takival is összefutottunk, épp a felmentő seregre várt a Hondájával. Az NRG gyertyája itt adta meg magát, gyors csere és mehettünk tovább.
A Kecskemét melletti/feletti homokos szakaszt a tavalyihoz képest meglepően könnyen átvészeltük, bár a Bravo újból szorulgatni kezdett, a végén olyan olajos keverékkel ment, ami normál körülmények között mindenre IS alkalmatlan lett volna. De inkább füstöljön. Egész jó volt a tempónk, már magunkhoz képest. Félegyházáig szépen haladtunk (csak egy defektjavítót kellett a Bravo hátsó kerekébe nyomni), de onnan kezdődtek a bajok. Összetalálkoztunk még egy csapattal, akik épp hengert cseréltek a robogójukon, az ilyen szent őrülteknek külön kijár a tisztelet.

 

 

A kilencedik pontig elverekedtük magunkat, bár a srácok a gyengébb gépekkel már erősen küzdöttek. Igyekeztünk a track nyomvonalát pontosan tartani, de így is küzdöttünk.

Ha a rally útvonala egy diszkózene, és a DJ a laptopján pakolja össze az effekteket, akkor a HOMOK effekt erősen az OVERLOAD állapotban volt alkalmazva. J

A  9. és 10. pont között jött el számunkra a végjáték.

Az ismerőseim akik kérdezték, hogy milyen volt az út, mindenkinek azt meséltem, hogy képzeljenek el olyan mély homokot, ahol a motorral úgy tudnak haladni, hogy miközben nyélgázt húznak neki, tolják. Meg is lett az eredménye. Egyrészt a vizünk elfogyott, másrészt a benzinünk is erősen a nulla felé konvergált, ráadásul az NRG is szamovárrá alakult vagy háromszor. Amikor láttam, hogy a többieknek ez már a vég, és én is oda voltam meg vissza, kerestem egy legrövidebb utat az aszfaltig, mert éreztük, hogy ennyi vót. Lábon még talán visszajutunk a starthoz, ha lassan is, de hogy végig csináljuk a teljes etapot az kizárt.

És ekkor szakadt le Zoli Babettájáról az egyik kuplungpofa. A kerék beblokkolt, se előre se hátra, minden tűzforró, plusz mi magunk is erősen ki voltunk száradva. Kerestünk egy árnyékosabb helyet, és hívtam Takit, hogy ha van rá mód, küldjön értünk valakit. El is indultak értünk (innen is újra megköszönném a két srácnak a Vitóval, hogy értünk jöttek).

Amíg a felmentő sereget vártuk, szóltam a srácoknak, hogy az NRG-be szedegessünk össze annyi benzint, amivel el tudok menni vízért valahova, bárhova. Hátrahagytam a két kiszáradtat és elindultam vadászni. Az első százötven méteren találkoztam egy nagydarab sráccal, aki szintén a szomjhalál állapotában volt már, és a (talán) Yamaha Jog-ja is . Mondtam neki, hogy ha találok vizet, viszek neki is. Aztán pár méter után egy hatalmasat zakóztam, azt hiszem ez volt az ötödik.  Összetalálkoztam két Simsonos sráccal, akik szintén víz nélkül voltak már, és útvonal nélkül is, így együtt indultunk tovább. Pár száz méter után megláttam egy temetőt. Ahol sír van, ott fúrt kút is. Odarongyoltunk és minden flakont, csebret meg ami még volt, feltöltöttünk vízzel, illetve egymásnak  húztuk, hogy igyunk, illetve hűljünk. Egy halvány sejtésünk volt, hogy ebből pár óra múlva egy ordas nagy fosás lesz; szerencsére ez nem következett be. Újdonsült Simsonos ismerőseim útnak eredtek, én meg mentem vissza az enyémekhez. Ekkor következett be az utolsó rohadt nagy esésem, amikor a bal térdhajlatomnál, a bal nadrágkorcomnál sikeresen összeszedtem egy gyönyörű véraláfutást némi nyílt sebbel, no meg három-négy borda zúzódását.
Mindenesetre a fiúkat megtaláltam; időközben leheltek életet a motorokba, a Babetta ment két kuplungpofával is, a Bravo, ami annyira elkopott a portól/homoktól hogy az első húsz km után nem mertük leállítani (mert az életben el nem indul), mégis életre kelt. A víz csodákra volt képes, a fiúk is újult erőre kaptak, kitolták az aszfaltig a motorokat továbbra is nyél gáz használata mellett. A Yamaha Joggal induló nagydarab srácot viszont nem találtam meg, remélem minden rendben van vele.

Meglett felnőtt embereket még nem láttam ennyire örülni a Fisherbócsa melletti repedt, kátyús útnak. Térde borultak és megcsókolták. J És hogy az időzítésünk milyen jó volt, azt semmi sem bizonyítja jobban, mint hogy öt perc múlva megérkezett a Vito.  Viszont csak két motor fért bele. Szerencsére a srácoknak volt benzinjük így én lábon elindultam a starthoz, aszfalton sikerült élhető tempóval haladnom. Egészen Kecskemétig, amikor a gázbowdenem megadta magát.

Kezdett tele lenni a bakancsom a mai nappal, így a szerelés helyett az „érfogót a bowdenbelsőre szorítom, és tépem kézzel” verzió mellett döntöttem, és így értem be a fiúk után kb tíz perccel olyan 18:10 környékén az Akácoshoz. Három motor kuka, nekem a Cataflam jó barát lesz napokig.

A kaja viszont ZSE-NI-Á-LIS volt. Kétszer szedtem a hadtápos merőkanállal tele a tányéromat, mondjuk reggel hatkor ettem utoljára, az is közrejátszhatott a farkasétvágyamban.

Viszont mivel mindenem fájt, megkértem a fiúkat, hogy ne várjuk meg az eredményhirdetést. Visszamentünk a szállásra, ahol a kártyáinkat átvéve konstatáltuk, hogy egy lakodalom kellős közepén találtuk magunkat. Volt a násznép és köztünk kontraszt.

Tus, alvás. Másnap reggeli és gyí haza.

 

Útközben két megállapításra jutottunk.

1.      Erre az útvonalra a mi gépeink alkalmatlanok voltak, legalábbis alattunk biztosan. Tudom, az indulók között volt Riga, Babetta, és egyéb alkalmatlan szerkezet amik/akik végigcsinálták (hatalmas pacsi nekik!); nekünk ez nem ment.

2.      Jövőre vagy veszünk mindannyian valami endurót, aminek kellő ereje van, és eleve erre találták ki, vagy ha van rá mód egy ún. „Puhapöcs” nyomvonalat követve megyünk végig.

Ettől még az élmény megvolt, bár elsőre az „eladjuk az összes vackunkat és az árukból veszünk valami aszfaltra való túramotort és soha az életben nem megyünk földútra, homokot meg az óvoda udvarán akarunk csak látni” érzés fogott el minket. Itthon csak az NRG sisaktartójába bevezetett Briggs szűrőt néztem még meg, szügyig van finom homokkal; remélhetőleg a rendszer tette a dolgát és nem etettem meg a motort.

Mindenkinek nagyon köszönjük a szervezést, a csapatszellemet, ha lesz kevesebb (sokkal kevesebb) homok a következő rallyn, akkor ott leszünk.

 

Hozzászólás (0 Hozzászólások)
Kedvet kaptam egy rövid kis élménybeszámoló írására.
 
3 éve döntöttük el unokatestvéremmel, az első mopedrallynk után, hogy hagyományt csinálunk ebből az eseményből. Idén úgy döntöttünk, hogy az indulás helyszínén, sátorban fogjuk tölteni a start előtti éjszakát, naivan arra gondolva, hogy kipihenve fogunk nekiindulni a távnak. Már a rendezvényház megközelítése is okozott némi problémát mert egy apró navigációs hiba miatt benéztünk egy kanyart, emiatt a horror karavánunkkal tettünk egy pár kilométeres esti erdei kitérőt. Az út egyre szűkült a fák egyre jobban belógtak és erősen sötétedett. Végül egy lőtéren találtuk magunkat. Este úgy sem lőnek, aknára biztosan nem futunk, úgyhogy áthajtottunk a honvédségi területen. Végül némi offroadozás után megérkeztünk a szerelvényünkkel és megkezdtük a sátor állítását egy üveg lélekbalzsam kíséretében. :-) Fáradtak voltunk, ezért hamar vízszintesbe tettük magunkat. Egyszer csak arra riadtunk, hogy a fejünk mellett fél méterre elhúz egy motor. Ajjaj gondoltuk, jobb lesz ha kijövünk mert a végén keresztül hajtanak rajtunk. Ezután végignéztük az éjszakai rögtönzött streetfighter showt, ami igencsak viccesre sikeredett. Végül elcsendesedett mindenki, elaludtunk mi is. Teljesen kipihenni magunkat azért nem sikerült.
Reggel korán keltünk. Lepakoltuk a motorokat a futóról, bedobtuk a sátort az autóba, magunkhoz vettük a felszerelést (egy része persze lemaradt) beröffentettük a Simsonokat majd starthoz álltunk. Optimisták voltunk és nagyképűek, hiszen három rallyn túl vagyunk, nem fog minket meglepetés érni. De amúgy is felkészültünk mindenre. Délután 2-3 órára biztosan vissza fogunk érni és majd itt fogunk unatkozni az autó mellett, gondoltuk. Neki is vágtunk hát a túrának. A kezdeti szakasz ismerős volt az előző esti kóválygásunk miatt. A hűvös, kissé párás, benzingőztől és a kipufogó gáztól "illatos" reggeli motorozás kellemes volt. Gondoltuk, hogy ez egy kellemes mopedrally lesz. Nem telik el sok az idillből. A következő kanyarban már jött is a Taki féle meglepetés, szaknyelven a fosóhomok. Az az alattomos erdőszéli homok, amiben ha állsz elkezdesz süllyedni. Néha olyan mint a víz, néha mint az iszap. Mindig tud meglepetést okozni. Ez a szakasz egyébként ismerős volt az előző, talán a tavalyi rallyról. Na nem baj, kibírtuk tavaly is, nem tart ez sokáig és ezt amúgy biztosan nem lehet überelni. Pár kilométerrel később kiderült, hogy lehet. Még lazább és mélyebb homok, emelkedővel, kanyarokkal fűszerezve. Már a nap is jó erősen sütött és az erdő árnyékát sem tudtuk élvezni a nehéz terepviszonyok és akadályok miatt. De mentünk. Jobbra, balra, át, keresztül, néha tolva, futva a motor mellett de mentünk és haladtunk. Vagyis úgy éreztük. Aztán a táv felénél az erdőszéli ellenőrző ponton lenéztem és észrevettem, hogy kaptam egy első defektet. Nem is érzékeltem a homokon, hogy lapos a kerék. Persze ekkor már tudtam, hogy kissebfajta probléma lesz amit át kell hidalnunk mert hiába hoztam tartalék belsőt és defekt javító készletet, a pumpa bizony a kocsiban maradt. Legnagyobb szerencsénkre az ellenőrző ponton kaptam pumpát és fél óra szerelés után folytathattuk is a túrát. Be az erdőbe, ki az erdőből. Végre eljutottunk a benzinkútig, ahol feltankoltunk, a pihenő alatt megittunk egy jó hideg kólát és feltöltöttük a telefont ami igencsak lemerülő félben volt a navigáció miatt. Indulás tovább. Hopp, hopp eszméltem fel, hogy kihagytuk a következő ellenőrző pontot. Akkor vissza kb. 2 km-t, ami nem lenne sok de a terepen repül az idő. Pecsételtünk és húztuk tovább. A következő benzinkúton a pecsételést követően nyugtattak minket, hogy már csak 40 km van hátra. Ekkor már 15:30 lehetett. Nem lenne sok gondoltuk de tuti, hogy Taki tartogat még meglepetéseket. Úgy is volt. Görögök homokjától kezdve, erdőn, mezőn, árkon, bokron át és keresztül, a kedvenc részünkig, ami nem más mint Taki homokja (igazi fosóhomok). Az utolsó pár száz méter is megpróbáltatásokkal teli terep volt. Legalább is számunkra. Akkor nyugodtunk és könnyebbültünk meg, amikor 18:11 -kor begurultunk a székelykapun és leadtuk az adatlapokat. Itt vagyunk, megcsináltuk, végigmentünk. Ezután lecsutakoltok magunkat és ettünk ittunk egy jót. Összeszedtük magunkat és elkezdtük a motorokat felpakolni. Az eredményhirdetésen aztán megkaptuk ismét a számunkra legnagyobb elismerést, a névre szóló emléklapot, mellyel bizonyíthatjuk, hogy jó keményen végig szívtuk ezt a napot. Ettől a ponttól kezdve folyamatosan szépülnek az emlékek. Feltettük a kérdést, hogy mi lesz jövőre: természetesen jövünk! Köszönjük szépen Takinak és az egész szervező, rendező csapatnak, hogy ismét egy különleges motoros élménnyel lehettünk gazdagabbak! 
 
Egy Henry Ford idézettel zárnám a soraimat:
"Ha összejövünk, az a kezdet, ha összetartunk, az a haladás, ha összefogunk, az a siker."
 
Köszönöm még egyszer!
 
Hozzászólás (0 Hozzászólások)
A partvonalról😉:
 
Minden évben csodálatba ejt ez a rendezvény😊, mind résztvevőként, mind segítőként.
 
Gratulálok Minden indulónak, aki eljött, és megpróbálta, bármilyen eredménnyel  is ért célba😍
Köszönöm a fegyelmezett hozzáállást, ezzel nagyon megkönnyítettétek a dolgunkat az ellenőrzőpontokon!  Jó volt látni a "partvonalról" a sok lelkes arcot, így általatok válhattunk mi is részesévé az élménynek.
 
Abszolút elfogulatlanul😉, de külön elismerésem a hölgy résztvevőknek,❤ A legfiatalabb "versenyzőknek" is szívből gratulálok , felemelő érzés látni, es tapasztalni, a következő generációnak a motorok iránti tiszteletét, a motorozás szeretetét.
Pityunak és Kedves nejének hála a helyért, es a finom babgulyáéért!
és nem utolsó sorban köszönjük Takinak a lehetőséget, a sok befektetett energiát, reméljük sok éven keresztül  élvezhetjük még!
a hétfőre elkészített statisztikákat, a részletesen kiszámolt eredményeket nem is említettem..., a kupákat..., az emléklapot👍😮
 
Szokatlan, egyben hihetetlen színvonal, egy ingyenes rendezvényen🙏


Hozzászólás (0 Hozzászólások)

Köszönöm mindenkinek a kulturált viselkedést és a felejthetetlen élményt! Itt ragadom meg az alkalmat megköszönni a segítőknek (Janner, Sanyika, Tünde, Lipkala, NTibor, SRóber, Póta, Deli család, Csilla, Kendi és nem utolsó sorban az Akácos rendezvényház személyzete) a munkáját!

Köszönjük a szponzoroknak a támogatást (CityBike 2x5000 Ft-os vásárlási utalványát, és Mark Gábornak a sok-sok féktácsatisztítót!) és természetesen a névtelen adományokat is, amik nélkül ez az egész létre sem jöhetett volna.

Ha van valakinek kedve pár sort írni a rendezvényről, szívesen venném és megosztanám itt okulásként a jövőbeli rallyzóknak... ;)

 

12 órán belül, az összes ellenőrzési pontot igazoltan érintők (tehát a teljesítők) névsora ABC-be rendezve (82 fő):

ssz. Név motor indult érkezett tipus idő köbcenti pont
12

3 simós meg a
bolond biciklis
Fazekas György
Ménesi Ákos
Mihály Ottó
Kádár Szabolcs

7:48 18:18 csapat 10:30    
16 Bajnok Zsolt Aprillia RX 50 7:59 18:27 enduro 10:28    
45 Baksa Tamás Piaggio bravo 7:32 16:43 moped 9:11 60  
48 Barta György Simson S51b 7:25 18:41 Simson 11:16    
49 Bartók Tibor Simson S51 7:26 17:17 Simson 9:51 50  
50 Bencsik Tamás Csámpás 70 7:02 14:00 Robogó 6:58 70  
3 Cégrally
Tóth Gábor
Rakottyai Zoltán
Ellenpacher Richard
 2 simson+Gilera rcr50 7:09 15:03 csapat 7:54 50  
54 Csiszárik Szabolcs Simson S51 7:25 18:41 Simson 11:16    
32 Deli Ottó Aprillia SX70 7:31 16:24 enduro 8:53 70 21
300 Döfi csapat
Bánszki Zsolt
Zsíros Gábor
Ámon Ferenc
Mráz Peti
 Simsonok 7:24 15:03 csapat 7:39 50  
174 Duzs László Simson S53 7:25 18:41 Simson 11:16    
158 Farkas István Rieju MRT 50 7:37 17:00 enduro 9:23 50  
62 ficsor Endre Simson Schwalbe 7:15 17:10 Simson 9:55 50  
63 Ficsor Gábor Zoltán Simson Schwalbe 7:15 17:10 Simson 9:55    
64 Födő Zsolt Honda Mb 7:10 17:40 Simson 10:30    
65 Garai Zoltán Simson Enduro 51 7:52 17:20 Simson 9:28 50  
66 Gécs Lászzló Simson s51 n 7:18 17:55 simson 10:37    
67 Gécs Tamás Generic trigger x50 7:18 17:55 enduro 10:37 50  
125 Gonda Tibor Piaggio Free 50 7:02 14:00 Robogó 6:58 50  
170 Hajagos Tóth Martin Simson S51 7:18 17:40 Simson 10:22   21
69 Havrincsák Gábor Dániel Yamaha DT 50 7:30 17:15 enduro 9:45 50  
70 Havrincsák Gábor István Simson S51 7:30 17:15 Simson 9:45    
71 Hayer Norbert Generic trigger 7:37 16:44 enduro 9:07 70  
8 Homoktúrók
Gacs Zoltán
Berényi Attila
Apró László
Képe Krisztián
Zsámboki Zoltán
3 aprilia + rieju + simson 7:32 16:28 csapat 8:56 50  
73 Hortobágyi Attila Piaggio si 7:32 16:43 moped 9:11 60  
77 Kemény Péter Rieju RR 50 7:15 17:10 enduro 9:55 50  
1 Kétütemű táltosok
Dr Oldal István
Antal Péter
Fodor László
Kecskeméti Elek
Kecskeméti Sándor
Simsonok 7:35 18:50 csapat 11:15    
81 Kovács Aurél Piaggio Ciao 50 7:53 17:00 moped 9:07 50  
85 Ladányi József Derbi Senda 7:37 16:44 enduro 9:07 70  
150 Lencsés István Reju RR50 7:46 18:38 enduro 10:52    
156 Mézes Mihály Simson N50 7:30 17:17 Simson 9:47 50  
34 Molnár János Aprila rx 50 80 7:44 14:30 enduro 6:46 80  
91 Monostori Árpád Simson S51 7:59 16:57 Simson 8:58 70  
151 Mosoni István Rieju RR 50 7:46 18:38 enduro 10:52    
92 Mosonyi Tamás Yamaha DT50 7:15 16:37 enduro 9:22 50  
94 Müller Ferenc Aprilia pegaso 7:17 16:37 enduro 9:20 50  
95 Müller Zoltán Yamaha DT51 7:17 16:37 enduro 9:20 50  
96 Müller Zsolt Yamaha DT 50 7:14 16:37 enduro 9:23 50  
152 Nagy Róbert Rieju MRX 7:41 16:08 enduro 8:27 70  
33 Nagy Tamás Aprilia rx 50 7:44 14:29 enduro 6:45 50  
97 Nagy Viktor Simson S51 7:06 17:35 Simson 10:29    
98 Németh Ferenc Simson S51E 7:19 17:25 Simson 10:06 60  
107 Pásztor András Malaguti Crosser 7:13 15:10 Robogó 7:57 50  
157 Rádóczi máté Rieju RR 50 7:37 17:00 enduro 9:23 50  
112 Ruzsa Tamás Aprillia 50 7:11 14:26 enduro 7:15 50  
113 Sápi Máté Simson s51 7:18 18:11 Simson 10:53 49  
114 Sápi Soma Simson s51 7:18 18:11 simson 10:53 60  
153 Sárbogárdi Tibor Aprilia rx 50-80 7:41 14:30 enduro 6:49 80  
28 Simon László Honda Mt 80 7:44 16:08 enduro 8:24 80  
29 Szabó Csaba Aprillia Rx 70 7:57 18:27 enduro 10:30    
118 Szarvas Máté Benelli K2  7:06 17:35 Robogó 10:29    
119 Széll Imre Simson S51 7:59 16:57 Simson 8:58 60  
121 Szijj Gábor Piaggio Liberty 50 7:05 18:56 Robogó 11:51    
11 Szilágyi csapata
Szilágyi Attila
Schuszter László
Németh Csaba
Németh Levente
Német Ádám
vegyes 7:12 16:46 csapat 9:34    
122 Tavaszi András Rieju RRX50 7:21 19:05 enduro 11:44    
124 Temesvári József Tomos APN 4 7:10 16:10 Simson 9:00 50  
126 Timár Szilvia Simson S51 7:04 14:00 Simson 6:56 50  
127 Tóth László Simson S51n 7:03 16:26 Simson 9:23 60  
129 Végi Mihály Simson S51 7:13 15:09 Simson 7:56 50  
31 Walli Patrik Gasgas EC 50 7:57 18:27 enduro 10:30    
154 Zsír Ferenc Beta RR 50 7:41 14:29 enduro 6:48 70  



Futási idő szerint rendezve:

ssz. Név motor indult érkezett tipus idő köbcenti
33 Nagy Tamás
(1. hely -  enduro)
Aprilia rx 50 7:44 14:29 enduro 6:45 50
34 Molnár János Aprila rx 50 80 7:44 14:30 enduro 6:46 80
154 Zsír Ferenc Beta RR 50 7:41 14:29 enduro 6:48 70
153 Sárbogárdi Tibor Aprilia rx 50-80 7:41 14:30 enduro 6:49 80
126 Timár Szilvia
(1. hely - Simson)
Simson S51 7:04 14:00 Simson 6:56 50
50 Bencsik Tamás Csámpás 70 7:02 14:00 Robogó 6:58 70
125 Gonda Tibor
(1. hely - robogó)
Piaggio Free 50 7:02 14:00 Robogó 6:58 50
112 Ruzsa Tamás Aprillia 50 7:11 14:26 enduro 7:15 50
300 Döfi csapat
Bánszki Zsolt
Zsíros Gábor
Ámon Ferenc
Mráz Peti
(1. hely - csapat)
  7:24 15:03 csapat 7:39 50
3 Cégrally
Tóth Gábor
Rakottyai Zoltán
Ellenpacher Richard
  7:09 15:03 csapat 7:54 50
129 Végi Mihály Simson S51 7:13 15:09 Simson 7:56 50
107 Pásztor András Malaguti Crosser 7:13 15:10 Robogó 7:57 50
28 Simon László Honda Mt 80 7:44 16:08 enduro 8:24 80
152 Nagy Róbert Rieju MRX 7:41 16:08 enduro 8:27 70
32 Deli Ottó Aprillia SX70 7:31 16:24 enduro 8:53 70
8 Homoktúrók
Gacs Zoltán
Berényi Attila
Apró László
Képe Krisztián
Zsámboki Zoltán
endurok 7:32 16:28 csapat 8:56 50
119 Széll Imre Simson S51 7:59 16:57 Simson 8:58 60
91 Monostori Árpád Simson S51 7:59 16:57 Simson 8:58 70
124 Temesvári József Tomos APN 4 7:10 16:10 Simson 9:00 50
71 Hayer Norbert Generic trigger 7:37 16:44 enduro 9:07 70
85 Ladányi József Derbi Senda 7:37 16:44 enduro 9:07 70

81

Kovács Aurél
(1. hely - moped)

Piaggio Ciao 50

7:53

17:00

moped

9:07

50

73

Hortobágyi Attila
(2. hely - moped)

Piaggio si

7:32

16:43

moped

9:11

60

45

Baksa Tamás
(3. hely moped)

Piaggio bravo

7:32

16:43

moped

9:11

60

95 Müller Zoltán Yamaha DT51 7:17 16:37 enduro 9:20 50
94 Müller Ferenc Aprilia pegaso 7:17 16:37 enduro 9:20 50
92 Mosonyi Tamás Yamaha DT50 7:15 16:37 enduro 9:22 50
127 Tóth László Simson S51n 7:03 16:26 Simson 9:23 60
96 Müller Zsolt Yamaha DT 50 7:14 16:37 enduro 9:23 50
158 Farkas István Rieju MRT 50 7:37 17:00 enduro 9:23 50
157 Rádóczi máté Rieju RR 50 7:37 17:00 enduro 9:23 50
65 Garai Zoltán Simson Enduro 51 7:52 17:20 Simson 9:28 50
11 Szilágyi csapata
Szilágyi Attila
Schuszter László
Németh Csaba
Németh Levente
Német Ádám
vegyes 7:12 16:46 csapat 9:34  
69 Havrincsák Gábor Dániel Yamaha DT 50 7:30 17:15 enduro 9:45 50
70 Havrincsák Gábor István Simson S51 7:30 17:15 Simson 9:45  
156 Mézes Mihály Simson N50 7:30 17:17 Simson 9:47 50
49 Bartók Tibor Simson S51 7:26 17:17 Simson 9:51 50
62 ficsor Endre Simson Schwalbe 7:15 17:10 Simson 9:55 50
77 Kemény Péter Rieju RR 50 7:15 17:10 enduro 9:55 50
63 Ficsor Gábor Zoltán Simson Schwalbe 7:15 17:10 Simson 9:55  
98 Németh Ferenc Simson S51E 7:19 17:25 Simson 10:06 60
170 Hajagos Tóth Martin
(1. hely - pontszerző 21 pont)
Simson S51 7:18 17:40 Simson 10:22  
16 Bajnok Zsolt Aprillia RX 50 7:59 18:27 enduro 10:28  
97 Nagy Viktor Simson S51 7:06 17:35 Simson 10:29  
118 Szarvas Máté Benelli K2  7:06 17:35 Robogó 10:29  
29 Szabó Csaba Aprillia Rx 70 7:57 18:27 enduro 10:30  
31 Walli Patrik Gasgas EC 50 7:57 18:27 enduro 10:30  
64 Födő Zsolt Honda Mb 7:10 17:40 Simson 10:30  
12 3 simós meg a
bolond biciklis
Fazekas György
Ménesi Ákos
Mihály Ottó
Kádár Szabolcs
7:48 18:18 csapat 10:30  
66 Gécs Lászzló Simson s51 n 7:18 17:55 simson 10:37  
67 Gécs Tamás Generic trigger x50 7:18 17:55 enduro 10:37 50
151 Mosoni István Rieju RR 50 7:46 18:38 enduro 10:52  
150 Lencsés István Reju RR50 7:46 18:38 enduro 10:52  
113 Sápi Máté Simson s51 7:18 18:11 Simson 10:53 49
114 Sápi Soma Simson s51 7:18 18:11 simson 10:53 60
1 Kétütemű táltosok
Dr Oldal István
Antal Péter
Fodor László
Kecskeméti Elek
Kecskeméti Sándor
Simsonok 7:35 18:50 csapat 11:15  
48 Barta György Simson S51b 7:25 18:41 Simson 11:16  
54 Csiszárik Szabolcs Simson S51 7:25 18:41 Simson 11:16  
174 Duzs László Simson S53 7:25 18:41 Simson 11:16  
122 Tavaszi András Rieju RRX50 7:21 19:05 enduro 11:44  
121 Szijj Gábor Piaggio Liberty 50 7:05 18:56 Robogó 11:51  

 

 

És, akiknek nem sikerült az időt vagy a pontokat összeszedniük, de fergetegesen jót szórakoztak
ABC-szerint (32+3 fő):

 

ssz. Név motor indult érkezett érintett pontok száma idő
169 Aszódi Dávid Suzuki Eco 7:30 14:36 2 7:06
44 Bagi Imre Simson Star 60 7:36 19:15 15 11:39
17 Balassa Gábor Simson S51B 7:41 19:05 13 11:24
18 Balassa Zsolt Simson S51N 7:41 19:05 13 11:24
46 Baranyi Zoltán Jawa Babetta 207 7:49 19:00 9 11:11
47 Barna István Simson Star 50 7:36 18:50 14 11:14
51 Bezecki Gergely Bultaco Lobita 80 7:08 15:06 19 7:58
19 Bittó Nándor Áprilia RX 8:00 20:00 10 12:00
56 Dévay András Piggio Super Bravo 50 7:49 18:59 9 11:10
57 Dobrovics Ede Sachs Madass 50 7:50 15:59 7 8:09
58 Éberhardt Ptrik Simson S50 7:10 18:33 9 11:23
61 Felegyi János Simson S50 7:36 19:15 15 11:39
7 Hapcis bőfing
Nagy Gábor
Flegár Péter
Halmai Károly
Marján János
Horváth Zsolt
robogók 7:44   13  
74 Horváht Gábor Yamah 50 7:30 13:50 1 6:20
75 Horváth Péter Rieju RR50 7:26 14:14 5 6:48
80 Kollár Máté Simson S51 7:10 18:33 9 11:23
82 Kovács Péter Simson S50N 7:08   13  
88 Makai Zsolt Simson S51n 60 7:36 19:14 15 11:38
83 Kövesi Márton Garelli Noi 7:38   9  
25 Mester Sándor Simson S51 60 7:45   13  
304 Minek név arra a lapra?   7:30 19:20 7 11:50
93 Moyos Simson s51 60 7:10 16:56 13 9:46
26 Nagy Kristóf Derbi Senda 8:00 20:00 10 12:00
99 Németh István CPI SX50 70 7:50 15:59 7 8:09
100 Németh Krisztián Malaguti Fifty top 50 7:50 15:59 7 8:09
103 Novák Dávid KTM Hobby 7:25 14:36 2 7:11
171 Novák Pál Babetta 206 7:25 14:36 2 7:11
104 Pap Zoltán Simson 50 7:08 17:35 13 10:27
105 Paróczai Gábor Piaggio Super Bravo 50 7:49 18:59 9 11:10
110 Pinke Péter Rieju MRX50 7:26 14:14 5 6:48
10 Rettenetes Rigások
Hernádi Sándor
Szigeti Adél
Csörgő Tamás
Kenderes Zoltán
Csörgő Dominik
Apágyi Attila
Pap Péter
főleg riga 7:45 19:20 7 11:35
116 Szabó Csaba Babetta 210 7:25 14:36 2 7:11
303 Tekes László Cagiva 125??? - mit keres itt? 7:10 16:57 13 9:47
30 Vantal Zoltán Yamaha Dt 50 7:31 16:24 15 8:53

 

Érintett pontok száma alapján rendezve:

 

ssz. Név motor indult érkezett érintett pontok száma idő
51 Bezecki Gergely Bultaco Lobita 80 7:08 15:06 19 7:58
44 Bagi Imre Simson Star 60 7:36 19:15 15 11:39
301 Kiss Richárd Rieju RR 50 csámpás 7:06   15  
30 Vantal Zoltán Yamaha Dt 50 7:31 16:24 15 8:53
61 Felegyi János Simson S50 7:36 19:15 15 11:39
88 Makai Zsolt Simson S51n 60 7:36 19:14 15 11:38
47 Barna István Simson Star 50 7:36 18:50 14 11:14
7 Hapcis bőfing
Nagy Gábor
Flegár Péter
Halmai Károly
Marján János
Horváth Zsolt
robogók 7:44   13  
82 Kovács Péter Simson S50N 7:08   13  
104 Pap Zoltán Simson 50 7:08 17:35 13 10:27
303 Tekes László Cagiva 125??? - mit keres itt? 7:10 16:57 13 9:47
93 Moyos Simson s51 60 7:10 16:56 13 9:46
18 Balassa Zsolt Simson S51N 7:41 19:05 13 11:24
17 Balassa Gábor Simson S51B 7:41 19:05 13 11:24
19 Bittó Nándor Áprilia RX 8:00 20:00 10 12:00
26 Nagy Kristóf Derbi Senda 8:00 20:00 10 12:00
46 Baranyi Zoltán Jawa Babetta 207 7:49 19:00 9 11:11
56 Dévay András Piggio Super Bravo 50 7:49 18:59 9 11:10
105 Paróczai Gábor Piaggio Super Bravo 50 7:49 18:59 9 11:10
80 Kollár Máté Simson S51 7:10 18:33 9 11:23
58 Éberhardt Ptrik Simson S50 7:10 18:33 9 11:23
99 Németh István CPI SX50 70 7:50 15:59 7 8:09
57 Dobrovics Ede Sachs Madass 50 7:50 15:59 7 8:09
100 Németh Krisztián Malaguti Fifty top 50 7:50 15:59 7 8:09
304 Minek név arra a lapra?   7:30 19:20 7 11:50
10 Rettenetes Rigások
Hernádi Sándor
Szigeti Adél
Csörgő Tamás
Kenderes Zoltán
Csörgő Dominik
Apágyi Attila
Pap Péter
főleg riga 7:45 19:20 7 11:35
75 Horváth Péter Rieju RR50 7:26 14:14 5 6:48
110 Pinke Péter Rieju MRX50 7:26 14:14 5 6:48
116 Szabó Csaba Babetta 210 7:25 14:36 2 7:11
169 Aszódi Dávid Suzuki Eco 7:30 14:36 2 7:06
171 Novák Pál Babetta 206 7:25 14:36 2 7:11
103 Novák Dávid KTM Hobby 7:25 14:36 2 7:11
74 Horváht Gábor Yamah 50 7:30 13:50 1 6:20

Természetesen ennél jóval többen indultak, de az adatlapokat ennyien adták le feldolgozásra...

Hozzászólás (1 Hozzászólások)

 

Évek óta nagy lelkesedéssel, ám mérsékelt eredményekkel indultam, most is itt volt a helyem. A Tomos-os csapattal kezdtem, évekig küzdöttünk, de mindig volt valami (Lassúság, tájékozódási gondok, műszaki hibák, kitartás hiánya), ami miatt csak nemrég tudtunk együtt egy értékelhető eredményt felmutatni, de a Vándorserleg legalább nálunk kötött ki. :)

Egyéniben, őszi rallyn vagy éppen az elején kisenduróval sikerült szépen végig menni, de megvolt már a Jawa Mustang, Honda PX-R moped és a Babetta élmény is, azokkal bezzeg szinte azonnal sikerült beérnem. :) Közös volt az eddigi bulikban, hogy aprólékosan készültem, teszteltem a vasat, a felszerelést…

Egy dologgal nem foglalkoztam eddig egyszer sem, hogy fussak egy jó időt, netán valamelyik kategóriában első legyek. Vagy ha gondoltam is rá véletlenül, a fent taglalt tényezők/járművek okán esélytelen voltam rá, így nem is erőlködtem.

Ezúttal viszont teljesen máshogy álltam a bulihoz. Mivel egész héten külföldön voltam, előző délután rárúgtam pár mopedre, robogóra az udvarban és amelyik a legkönnyebben indult, azt dobtam be a terepjáróba.

 

A „választás” a pár éve Erdélyt is megjárt széria 50-es, Piaggio Free robogómra esett, aminek az ominózus Erdélyi Mopedtúrán az első emelkedőn leégett és összeragadt a kuplungja és végül eltört az első tengelye a Nagy Biharon. Tehát látott már ezt-azt a gépsárkány. :) Akit érdekel, itt a videó az ominózus buliról:

https://www.youtube.com/watch?v=9bVK2iiFv-w&t=88s

Körtúra lévén szerszámokkal, felszereléssel sem lőttem túl magam, illetve elhatároztam, hogy egyedül, a saját tempómban megyek. Vagyis nulla felkészülés, cserébe nulla elvárás, majd lesz valahogy.

 

Hozzászólás (1 Hozzászólások)

 

 

Régóta vártam már hogy legyen egy kis mocorgás, hisz március óta gyakorlatilag karantén helyzetek  voltak. Sok jó program el maradt , de bíztam benne hogy a rally csak elodázódik. szerencsére az adódó alkalom sokakat vonzott még igy késve is. Sokat vaciláltam azon milyen gépsárkánnyal vágjak neki a távnak. Sokaktól kaptam az oltást , vagy áppen a cinkelést hogy miért nem ezzel , vagy azzal megyek majd. Egészen az indulás előtti napig nem is volt fix, hogy babettázás vagy robogózás lesz a túrán. Aztán a kapott trekk döntött. Ennyi homokra nem való a babetta. Nem azért mert nem bírná, hanem mert sajnálom szétcseszni a homokban. Igy fogtam a jól bevált robogót, és készítettem alá egy motorszállítót,

 

 

/Igy a felkészülés szellemében nem az amugy tökéletes tereprobogómon agyaltam./

 

Rally szombaton. Péntek dálután , elkerülendő az M0 és az M5 forgalmát inkább korábban indultam Ladánybenére. Korán is érkeztem , Igy sokáig beszélgettünk az Akácos Vendégházban a az elsőnek megérkező Gergővel, és a háziakkal, de lassaskán gyűlt a banda, jöttek az ismerős arcok. Elkezdődtek a sztorizgatások, s az egyre több alkohol tartalmú ital engem az ágyamba parancsolt.

 

Hozzászólás (0 Hozzászólások)
f t g