Copyright 2018 - Minden jog fenntartva.
Elõször is megköszönném Takinak a sok fáradságot és anyagi ráfodítást amivel
lehetõvé tette ,hogy részt vehessek 3.alkalommal ezen a kiváló eseményen.
Továbbá gratulálok minden indulónak akik bevállalták ezt a kihívást ,a célba érkezõknek
pedig a teljesítményükért.

Aki valamilyen oknál fogva feladni kényszerült azt kárpótolja a feledhetetlen élmény, és kapott motiváció ,hogy jövõre újra mindenképpen meg kell próbálnia. Tavalyhoz hasonlóan ismét elõvettem a Babetta 207 -est ,felkészítettem, aztán némi szerelés, a kiálló elemek levétele után beraktam a személyautó hátsó és bal elsõ ülés helyére. Az itiner is elkészült 2 nap alatt,az alap elképzelés az volt,ahol lehet közúton megyek,majd az ell.pontok mellett bemegyek a terepre.Aszfalton elvisz az Igo is,mobiltelefonon,terepre meg elég az öreg 13 éves Garmin Etrex H.Erre a részre csináltam 70 útpontot 14 útvonallal. Szépen ezeket betöltöttem,de az eredeti gpx track(Taki féle) kimaradt. Szarvashiba volt. Reggel 6-kor (4 óra alvás után,mert ugyebár van versenyláz is)le is mentem Varsányba a starthoz.Soroksárnál volt egy csúnya motoros baleset,a helyszínelés miatt félig lezárták az utat. Ilyenkor arra gondolok mi lehet a vezetõvel,meg akik várják. Startnál kipakoltam,regisztráció aztán gyerünk lássuk a medvét. Egyedül mentem,ismerõs vagy hívható segítség nélkül ezért a csomag elég sok lett, bár az elmúlt 2 rally tapasztalati révén próbáltam csökkenteni a súlyt. Hátizsák:konzerv,szendvics,elemek,1 sör a célbaérkezéshez,1,5 l víz,rövidgatya, törölközõ,tisztálkodószer,akkuk,elemek,töltõ ,ez kb 6-7 kg lett. Babettára :1,5 l benzin 2T olaj,szerszámok,gumi,pumpa,némi pótalkatrész (patentszem,gyújtótekercs,tirisztor,pipa,gyertya) kb 5 kg. Az alap elképzelés szerint ha leérek,a kempingben hagyom a gépet,bemegyek Szegedre, visszavonatozom Varsányba,felveszem a kocsit ,vissza Szegedre,berakom a gépet, haza Bp-re.Egyszerû mint a pofon,ez van ha nincs segítség ,és te vagy a logisztikai igazgató,a fõszerelõ,a pilóta és a navigátor is egyszemélyben.Még jó,hogy sminkes -rõl nem kellett külön gondoskodnom,azt megoldotta a por,a sár meg az esõ :-) Szóval elindultam az 51-esen az 1-es ell.felé,ennyi kamiont szombat reggel még nem láttam,egyik a másik után ,de legalább a nagyja nem 30 cm-re melletem került el, hanem rendesen kitértek.Rukkel tónál befordulva,megvolt az ell.pont. Némi aszfalt az 5202 úton és némi terep után megvolt a 2.ell. is. Aszfalton Bugyiba utána terepen a 3.ell sem volt nehéz.Ezután követtem el egy nagy hibát, gondoltam rövidítek a K004 felé és bementem a Duna-völgyi fõcsatorna mellé,majd mellette elsurranok ,a végénel a hídnál pont ott a 4.ellenõrzõpont.Mentem is vagy 4 km-t, a 4-esig csak 6 km volt hátra.Egyre nedvesebb,pocsolyás ,aztán már ingoványos lett az út. A csatorna 20 m széles volt,színültig tele vizzel.Nagyon nem frankó.Mindegy,nincs visszaút.Aztán egy pocsolya 1/2 m mély volt,kerülni nem lehetett,Babetta belefeküdt,(én is félig)ott fulladt bele a vízbe. Ha az afrikai sivatagban indulnék tuti az elsõ 50 km alatt találok vizet,és bele is dagonyázok :-)))) Aki ismeri,Babettát tudja hogy csak sztenderen lehet betekerni.Ahhoz meg talaj is kéne.Hát,gondoltam ennyi akkor. Elkeztem visszatolni az utolsó száraz pontig,3 km-re kb,aki tolt már sárban motort tudja milyen amikor csípi a szemét a veríték,de az idegtõl amúgy sem lát semmit. Ja, a csatorna túloldalán is mély víz volt,semmi sansz,hogy átmenjek valami mezõre és vissza 3.-ig.Dél elmúlt mire szárazföldre jutottam,és némi tekerés után a motor kiköpte a vizet,én meg a tüdõmet,de elindult.Ahhoz a hanghoz Beethoven szimfóniája amatõr szájharmonikás! Ezek a szép pillanatok. Vissza az útig,Igoval irány Bugyi és után a 4-es terepen.Telefont bevágom a bal felsõ zsebbe, gyerünk.Dabas Sárinál kezdett gyanús lenni a dolog,nézem ,hátralevõ távolság 39km? Vazze ,a zsebben elnyomódott az uticél és elvitt a bánatba(+1 óra és +20 km) Korrekció Kunpeszérig aszfalt aztán terepen az 5-ös,nem volt nehéz. Elmentem a K006X keresztezõdésig,onnét irány Kunadacs ,az esõ elkezdett szakadni, legalább lemosta a csatornai sarat,mindegy majd a menetszél megszárít. Kunadacson a benzinkút zárva,tankban max 1 liter benzin.Ilyen terepen a Babetta 100-ra 3l-t evett meg,eddig a starttól 100 km-t mentem.(sok volt a kerülõ) Elindultam a terepen,de a navi igaz csak 1,5 km-t mutatott a 6-os ell.-ig,de egy sûrû erdõn keresztül,út semmi.És itt hiányzott a Taki trackja.Megpróbáltam megkerülni az erdõt,de sehol nem találtam utat ,a benzin meg csak fogyott.5-óra volt ,az esély a lemenetelre rohamosan fogyott. Szerencsére beértem Szabadszállásra,egyik kút:nyitás kedden 6-kor.Kösz szépen. Aztán mondták van MOL kút odébb pár km-re az este 8-ig nyitva van. Megtankoltam megnéztem a navit,Varsány 56 ,Szeged 100 km.Eddig 123 km volt bennem. Ha le is érek este 10-re vizes ruhában egész éjjel a kemping elõtt ülni nem alternatíva. Hát akkor ennyi lett ,visszamentem motorral az autóhoz Varsányba.Ez tünt az egyetlen ésszerû dolognak. Este 8.20 -ra értem a starthoz ,úgy fáztam ,hogy remegett a kezemben a szerszám,mire újra szétszedtem a gépet.Az is lehet kissé fáradt voltam.A nap vége 182 km lett.(Ezzel akár Sziksósra is majdnem lemehettem volna :-) A benzin elfogy, a port lemossa az esõ ,az élményt ,emléket senki sem veheti el Tõled. Jövõre Veletek ugyanitt,sziasztok! Ja,Youtube videó itt: XI.Mopedrally 2018 Offroad Babetta 207 1.rész(3 rész van) https://www.youtube.com/watch?v=6reCTbpRe7I&t=242s

Comments powered by CComment

f t g