Copyright 2017 - Minden jog fenntartva.

Kezdem egy bemutatkozással. Simon László vagyok, 2013 ban volt az első rallim egy fekete piros simson schwalbeval amit sokan ismerhetnek mert piros kereke volt fehérre festett gumikkal. A rallira úgy találtam rá hogy nézegettem a sok nagy endúrós videókat aztán egyszer csak mopedralli. Megnéztem azóta egyet sem hagytam ki. Aztán hirtelen azt veszem észre, hogy a jubileumi rallin találom magam a jól megszokott csapattal akikkel együtt szoktam motorozni.

 

Első nap

A csapat: Janner (Molnár János s51); Sanyika ( Takács Sándor s51); Nagy Tamás (s51); Jeti (Sárbogárdi Tibor rx70) ;Farkas István (s53) Én Simonművek László (S51). Mentem is köszöntem mindenkinek, átvettem a pólókat beszélgettünk és az utolsók közözz elrajtoltunk, mert úgy buli ez az egész. Elrajtoltunk az első ellenőrző pontig mindenki szépen együtt ahogy kell. Mindenki motor állj kérdésre válaszolás, indítás gyerünk tovább. Mire fel eszméltem a második ellenőrző pont felé félúton már csak négyen vagyunk. Jött a második ellenőrző pont vadászles de előtte egy nyomvályús út van nagy fűvel. Nagy Tomit elkapta a harci ideg ami kifér húzta a gázt a kis simsonnak míg nem egy nyomvályú közbeszólt és kb olyan 2 M-re szemtanúja voltam ahogy egy nagyon nagyot bukik kb 55-60 al. Nagy nehezen megálltam egy mopedes beért mellé gyors lekapta róla a motort nagy nehezen felállt láttuk rajta, hogy valami nem okés Jeti mondta is már hallod neked eltört a kulcs csontod persze Tomi tiltakozott de 2 perc múlva meggondolta magát. Ők így maradtak le. Onnan már csak ketten mentünk tovább Jannerral.

Jöttek sorra az ellenőrző pontok hagytuk le a versenyzőket élveztük a tájat aztán a negyedik ellenőrző pontnál a hídnál megemlítette Jani hogy nehéz kanyarodni a Simsonnal. Akkor még nem sejtettük, hogy ebből még nagyobb problémák lesznek. Jött az 5-ik ellenőrző pont a kidőlt fa. Ott megálltunk felírni az itinert de közbe szólt egy simsonos banda, hogy menjünk az útból mert mennének. Itiner írás nélkül mentek is tovább. Itiner megvan 2 simsonos ott be is csatlakozott hozzánk nevüket sajnos nem tudom de nagyon jól jöttek. Haladtunk szépen tovább ahogy kell fogytak a pontok közben leelőztünk egy aprillia rv4 es motorral egy versenyzőt. Közben a két simsonos a 14-es ellenőrző pontnál már nem tudott minket követni. Az aprilliás kicsit lemaradt mert megnézett közelről egy fát de kb 1 perc múlva már ő is írta az itinert. Mentünk szépen tovább hárman jött a homokbánya. Ott kicsit túlhevültek a motorok ott pihentünk először. Az aprilliás kicsit le volt maradva kb 5 percre ő ott maradt kicsit pihenni mert elfáradt. Mi indultunk tovább ismét ketten Jannerral be is értünk Orgoványra tankolni. Tankolás gyorsan egy csoki irány tovább. 23-as ellenőrzési pontnál észre vette Jani hogy ki van cipzározódva a táskám. Kiesett az összes ruhám meg a kajám. Tanakodtunk kb 2 percet de elég nehéz szakasz volt az és nem fordultunk vissza. Irány tovább úgy éreztük jó időt futunk. 28-as ellenőrző pont után Jani azt mondja furcsa a simson tankba bele éra kormány meg nehéz fordulni meg látja az első kereket, eddig azt nem látta. Akkor tűnt fel nekem is hogy csopperos lett a villaszög. Nem tudunk mit csinálni lassabban menjünk tovább. Látom össze vissza megy nem tud egyenes menni, megint megállunk. Jobban szemügyre vesszük a motort hát látjuk, hogy a tank alatt kettétört a váz. Érzékeny búcsút vettünk mivel nem volt nálam agregátor meg hegesztő gép így egyedül mentem végig a maradék nyomon. Célban vártak itiner leadás rögzítet gps track elküldés e-mailben. Kempingben nagyon jó volt a hangulat este eredmény hirdetés, éjfélig beszélgetés ki hogy élte meg a túrát majd alvás.

 

Másnap

 

Reggel 5:20 kor kelés gyors összepakolás, Taki 6 órától indítja visszafelé indulókat, előtte kell tankolni reggelit venni. Mire ezekkel végeztem 7 óra lett egy pillanat alatt. Startnál visszafelé egy nagyon jó csapat jött össze. Sanyika; Jeti; Kéri István (Sherco); Szabó Csaba (rx 50) István és Csaba a Győri City bike tól jöttek. Nagy nehezen elstartolunk 7 után egy kicsivel (Megint rám kell várni :D) Elöl mentünk Sanyika (navigátor) Én mert mi voltunk csak simsonnal mi vagyunk a leglassabbak így mi diktáltuk a tempót. Együtt teljesen jól mentünk mindenki tartotta tempót nem szakadtunk szét egyszer sem. 2-ik ellenőrzési pont előtt le volt zárva az út amerre a track vitt volna így azt jobbról kerültük így lehagytunk egy simsonos bandát. Jól vettük az akadályokat aztán a 4-ik ellenőrzési pont után Pálmonostorába ahogy beértünk Sanyika simsonja elkezdett kihagyni meg fulladni. Elgurultunk egy bejáróig ott nekiálltunk szerelni. István és Csaba szó nélkül azonnal odahívta a segítő autót de szerencsére csak a karburátorból esett ki az alapjárati fúvóka feletti csavar. Kicsit ettünk összeraktuk a motort irány tovább, de nem túl sokáig. Kb 50 M után le kellett kanyarodni balra a földútra. Nagy fú volt nem lehetett belátni kb 40 el az úttól 20 M re belementünk egy nagy kátyúba Sanyika belefékezett keresztbe érkezett bele én mellette voltam párhuzamosan és láttam ahogy egy iszonyat nagyot repül át a motor felett. Nekem sem sok kellett, hogy elessek csak én nem fékeztem így nem estem el. Gyors megállás Sanyi felpattan, csodával határos módon semmi baja nem lett, a motoron elszakadt a gázbovden. City Bike- os fiúk hívták az autót kapott Sanyi gázbovdent, beszereltük irány tovább. Jött az 5-ik ellenőrzési pont. Előtte volt egy nagy belvizes terület ott volt már kint egy csapat Videós már várt minket. Előre mentek a többiek hiba nélkül átmentek a sáron. Jövök én, egyes parketta gáz amit bír aztán a nagy fűtől nem láttam keresztben a traktor nyomot. Egyből megnéztem magamnak közelről mennyi víz is van ott a mocsárban. Megvolt a pont irány tovább, egyszer csak meglátjuk Taki autóját a híres MB100 at. Megállunk, elnézünk balra integet elindultunk felé akkora a fű a simon lámpájáig ér. Endúrósok előre mentek vágtak egy csapást, gondoltam jó lesz utánuk mennni. El is jutottam pont addig míg Taki és a kamerás mellé értem. Ott viszont az endúrók olyan mély nyomot vájtak a sárban, hogy felakadt a simson mert nem ért le a hátsó kerék. Nagy nehezen kiszenvedtem a simsont, irány az ellenőrzési pont a beton híd. Ott még vártunk Sanyira mert neki utcai gumi volt a simon így nehezebben jött ki a sárból. Itinert beírtuk irány tovább. A téglaházig probléma mentesen ment minden egyszer csak eltűnt Jeti meg István. A kereszteződés után meg várt minket a Segítő. Csaba visszament megnézte őket, Jetinek defektje lett. Együtt megcsináltuk a defektet beszélgettünk kaja pia menjünk tovább. Persze említenem sem kell  István Csaba és a segítőjük egyből segítettek. Útközben egy kereszteződésben elénk kanyarodott egy traktor leeresztett villával, ott Sanyika jobbra én balra kerültem. Ott kicsit megijedtünk. Onnan hiba nélkül elmotoroztunk a 17 es pontig ahol kerestük a konténert de elsőre nem találtuk meg másodikra sem. Utána megfogtam a papírt benéztem a fákat lesétáltam és megtaláltam a hűlt helyét. Csináltunk fényképet és a célig meg sem álltunk. Itiner leadása után beszélgetés pakolás Moped 91 kft főzött ebédet és vagy uzsonnát ami így a motorozás után nagyon jól jött. Köszönet érte. Ebéd után eredmény hirdetés, utána pakolás és irány haza.

 

Köszönet:

Köszönöm Takinak, hogy ennyire jól megrendezte ezt az egész versenyt, belefektette Idejét, Pénzét, Idegeit ebbe az egészbe. Nagyon jól sikerült. Köszönöm mindazok társaságát akikkel együtt motoroztam mert anélkül az egész nem ér semmit számomra, kiemelve  az első nap és a második nap csapatát. Köszönet a segítségért a Győri City Bike-os fiúknak, hogy ennyire segítőkészek voltak, köszönet a moped 91 Kft nek a finom ebédért. Köszönöm a segítőknek is akik idejüket nem sajnálva eljöttek és végig ott voltak. Köszönöm mindenkinek aki ott volt.

 

 Köszönjük szépen Takács Zoltán.

f t g